Аерографията е изкуството на преобразяването на автомобили. Колко варианта има за тунинговане на автомобил? Преводът на английската дума Tuning (настройка, регулиране) не описва напълно посоката на автомобилния бизнес (или по-скоро автомобилния свят), наречен тунинг на автомобили.
Усъвършенстване на дизайна, промяна в режимите на работа на програмно ниво, промяна на външния дизайн и интериора – това не е пълен списък на това, което е включено в концепцията за настройка.
Колко варианта има за тунинговане на автомобил?
Възможно ли е сами да “тунинговате” колата си? Какви квалификации са необходими за това и какви могат да бъдат последствията от грешките при тунинг на автомобил? Как тунингът влияе на стойността на автомобила при последващата му препродажба? Отговорите на тези и други въпроси са от интерес за широк кръг собственици ,както на премиум автомобили, така и на бюджетни автомобили.
Противно на общоприетото схващане, че автотунинговането като явление се е появило сравнително наскоро. Първата работа в тази насока започнала в началото на миналия век. Случило се е почти веднага със серийното производство на първите леки автомобили. Това е разбираемо, колата не е евтина стока и първите собственици на автомобили са се стремели да подчертаят индивидуалността на колата си.
Можем ли сами да си направим пунинг?
В това отношение малко нещо се е променило през миналия век. Именно желанието за индивидуалност тласка шофьорите да променят външния и вътрешния облик на автомобила и неговите технически (най-вече функционални) характеристики.
И ако доскоро тунингът на автомобили е бил част от младежката аудитория, сега тя все повече се измества към разумната средна възраст. В крайна сметка оптимизирането на разходите за поддръжка на автомобил може да бъде резултат от допълнителни промени в заводския дизайн. Или промени в програмите за управление на двигателя, насочени към оптимизиране на характеристиките на автомобила. Например мерки, насочени към намаляване на разхода на гориво при определени режими на шофиране.